گلدوخت
سبد خرید خالی است.

راهنمای جامع انتخاب چرخ سردوز

چرخ سردوز

آیا شما به یک چرخ سردوز نیاز دارید؟ آیا در فکر خرید یکی از آنها هستید و نمی دانید که چه انتخاب کنید؟ در این مقاله نکاتی را درخصوص انتخاب یک چرخ سردوز خوب متناسب با نیاز هایتان ذکر شده است با ما باشید تا بتوانید یک چرخ سردوز خوب انتخاب کنید. همراه سایت تخصصی گلدوخت باشید.

مزایای یک چرخ سردوز خوب عبارت است از :

سیستم ریور  (کنترل کننده دندانه های متحرک – کار پیش بر). این بخش برای پارچه های کشی مهم است. تقریبا تمام مدل ها این ویژگی را که به شما اجازه تنظیم دندانه های متحرک را برای نگه داشتن و محافظت از کشش پارچه های کشبافت و پارچه اسپندکس در زمان خیاطی را می دهد، دارند. همچنین سیستم ریورمی تواند به شما امکان سردوز دوزی لبه ها به صورت چین دار و موج دار را بدهد.

 

 

مرتبط بخوانید : راهنمای جامع خرید چرخ خیاطی

 

نخ کردن راحت. نخ کن خودکار در چرخ سردوز قابلیت خوبی است، اما هر کسی نمی تواند از این ویژگی استفاده کند. راهنمای کد رنگی نخ یا رنگ بندی نخ کشی را جستجو کنید.

 

 

 

 

 

 

 

سیستم برش خوب یک وظیفه سنگین، ابزار برش می باشد. زیبایی یک چرخ سردوز در نحوه ی جدا کردن پارچه از دوختی است که انجام داده است. اگر یک تیغه درجه یک داشته باشید می توانید اطمینان حاصل کنید که برش ها تمیز و موج دار خواهد بود.

 

 

 

 

 

 

کشش های خودکار و قابل تنظیم.

در یک چرخ سردوز این قابلیت به شما این امکان را می دهد که دوخت را با سطح دقت بالایی کنترل کنید و با سیستم ریور ترکیب نمایید، و یک محصول بی نقص ارائه دهید.

مرتبط بخوانید: آموزش خیاطی به کودکان

 

 

 

دستورالعمل های برش تمیز. هیچ چیزی نا امید کننده تر از خرید یک چرخ سردوز  و عدم توانایی درک دستورالعمل های آموزشی آن نیست. اطمینان حاصل کنید که می توانید دستورالعمل های نوشته شده را درک کنید و نیز وجود فیلم های آموزشی مفید (به صورت دیسک یا آنلاین) نیز یک مزیت به شمار می رود.

دست دوم یا نو؟ گاهی اوقات بودجه شما کافی نمی­باشد و نمی­توانید از پس خرید یک چرخ سردوز نو با قابلیت های خوب بر بیایید، میتوانید از ماشین های دست دوم استفاده کنید، ماشین های دست دوم قیمت کمتری دارند، اما باید قبل از خرید دقت کنید که ماشین کاملا سالم باشد.

پیدا شدن قطعات یدکی: برخی از انواع چرخ سردوز موجود در بازار استوک و یا دست دوم هستند قبل از خرید اطمینان حاصل کنید که قطعات یدکی آن به راحتی یافت می­شود یا نه.

مرتبط بخوانید: نکات امنیتی در هنگام کار با چرخ خیاطی

دانستنی های قبل از خرید یک چرخ سردوز

آیا شما هم خیاطی می کنید؟ سر دوزها ماشین هایی تخصصی هستند که معمولا به عنوان مکمل یک چرخ خیاطی استفاده می شوند. سر دوزها نمی توانند کوک موقت بزنند، زیپ ها را نصب کنند، جا دکمه ای ایجاد کنند، معکوس دوزی (پشت دوزی) یا گلدوزی انجام دهند. این اشتباه است که فکر کنید می توانید با استفاده از یک سر دوز همه ی نیازهای خیاطی خود را رفع نمایید.

آیا هدف شما تنها سر دوزی است؟ اگر چنین است، شما نیازی به دستگاهی پیچیده تر از یک چرخ سردوز ساده با عملکرد overlock (دوختی برای تقویت و جلوگیری از پوسیدگی لبه پارچه) ندارید، و تنها نیاز به ظرفیتی معادل 2، 3، یا 4 نخ دارد. توجه داشته باشید که برخی از مدل ها، دستگاه هایی با 4/3 نخ هستند، به این معنی که فقط می توانند با سه یا چهار نخ و نه با دو یا پنج نخ دوخت را انجام دهند.

آیا شما توانایی نخ کردن یک سر دوز را دارید؟ کسانی که زبردستی ندارند و یا بینایی ضعیفی دارند ممکن است گاهی در نخ کردن یک چرخ سردوز با مشکل مواجه شوند. به هر حال، یک سر دوز با امکان نخ کن خودکار به خوبی این کار را برای شما انجام می دهد.

آیا می خواهید دوخت دو ردیف موازی داشته باشید؟ اگر چنین است، دست کم نیاز به پنج نخ دارید، و ماشین باید به طور خاص بیان کند که می تواند دوخت دو ردیف موازی داشته باشد. همچنین شما می توانید ماشین های دوخت دو ردیف موازی مخصوص این کار را خریداری نمایید، اما این دستگاه ها نمی توانند پارچه را به عنوان یک لبه ی، لبه دوزی شده تزیین کنند.

چه مقدار فضا در اختیار دارید؟ اگر فضای محدود و یا بودجه محدودی دارید، خریداری دستگاه های جداگانه ای برای دوخت دو ردیف موازی و سر دوزی ممکن است کاربردی نباشد. خرید یک چرخ سردوز  که می تواند دوخت دو ردیف موازی را هم انجام دهد، می توانند در فضا و هزینه صرفه جویی نمایند، اما تعویض بین دو عملکرد می تواند پیچیده باشد.

اغلب در چه مواقعی از چرخ سردوز استفاده می کنید؟ افرادی که تنها گاهی و یا بر روی پارچه های سبک و یا انجام کارهای ساده از سر دوز استفاده می کنند، می توانند به راحتی از سر دوزهای ساده و یا ارزان تر استفاده کنند. کسانی که از ماشین های خود زیاد استفاده می کنند و یا کارهای سنگین زیادی – مانند دوخت شلوار جین – انجام می دهند، می توانند بهترین ماشینی را که می توانند بخرند را خریداری نمایند.

چرخ سردوز صنعتی و یا چرخ سردوز خانگی؟ با کمی تحقیق میتوانید بفهمید که به طور کلی سردوز ها دارای دونوع خانگی و صنعتی هستند و این کاملا به نیاز شما مرتبط است که از کدام یک استفاده کنید. سردوز های صنعتی دارای کیفیت دوخت بالاتر و سرعت بیشتری هستند اما هم هزینه خرید آنها بالاست و هم فضای زیادی را از شما میخواهد. اما سردوز های خانگی سرعت پایین تری دارند و کیفیت دوخت آنها به سردوز های صنعتی نمی رسد، ولی به مراتب قیمت آن ها پایین تر می­باشد و مهم تر اینکه فضای خیلی کمتری نسبت به یک سردوز صنعتی لازم دارد.

مرتبط بخوانید :انواع چرخ خیاطی

خریداری تاکتیک ها و استراتژی ها برای خرید چرخ سردوز

گفته کارشناسان، در خرید یک سر دوز نمی توانند کافی باشد: قبل از خرید آن را امتحان کنید! اکثر سر دوزها گران قیمت هستند و همچنین یک خرید بسیار شخصی می باشند (برخی از بازرسان قسم می خورند که ماشین سر دوز آن ها نه تنها شخصی است بلکه روزهای خوب و بد هم دارد). به تعدادی از نمایندگی های محلی بروید و با سر دوز کار کنید. آن را نخ کنید و نخ آن را خارج کنید، با آن خیاطی کنید و خودتان با دوخت های مختلف آن و همچنین پیش فرض های آن آشنا شوید. تعدادی از نمایندگی ها حتی کلاس هایی ارائه می دهند که شما می توانید در این کلاس ها نحوه ی استفاده از یک یا چندین سر دوز را فرا بگیرید، بنابراین شما قبل از این که آن مدل را خریداری نمایید، با نحوه ی کار آن آشنا خواهید بود. همچنین بررسی یوتیوب و وب سایت های مرتبط با خیاطی در ارائه آموزش هایی که می تواند به شما در غلبه بر منحنی یادگیری که توسط برخی از سر دوزها ارائه می گردد، به شما کمک کند، خصوصا اگر شما یک فرد مبتدی هستید، این بررسی کاری ارزشمند می باشد. صرف وقت پیش از صرف هزینه می تواند از پشیمانی خریدار جلوگیری نماید.

1
دیدگاه‌های نوشته

*
*

    محسن عباس زاده فروردین 15, 1400 پاسخ

    بازم گیج میشه ادم.