گلدوخت
سبد خرید خالی است.

راهنمای خرید چرخ خیاطی

راهنمای خرید چرخ خیاطی شامل چه مواردی خواهد شد؟ در سایت تخصصی گلدوخت برای شما راهنمای خرید چرخ خیاطی به صورت جامع آموزش داده شده است.

مهمترین مساله در راهنمای خرید چرخ خیاطی این است که هنگام خرید چرخ خیاطی  استفاده شما از آن چه خواهد بود؟! برای تعمیرات و مرمتهای ساده ی  لباس نیازی به یک چرخ خیاطی کامپیوتری همه چیز تمام نیست. ولی خرید ارزانقیمت ترین چرخ خیاطی نیز باعث جلوگیری از رشد استعداد ها و فعالیتهای شما می شود و شما را وادار به خریدی مجدد میکند. چرخ خیاطی را که شما خریداری کرده با خود به خانه میبرید وسیله خوب و در حقیقت یک گنجینه قیمتی است که سالیان دراز در منزل شما خواهد ماند و از آن استفاده خواهید کرد، از این رو باید در انتخاب آن دقت بکار ببرید. چرخهای خیاطی معمولی که شما در بازارها می بینید تقریبا همه از یک نوع هستند و از سالهای پیش تا کنون در ساختمان کلی آنها تغییری داده نشده بلکه دستگاههای اتوماتیک جدیدی بچرخ اضافه شد . که با آنها زیگزاگ و انواع کارهای تزئینی مربوط به خیاطی را می توان انجام داد.

دانستن نیاز واقعی شما در استفاده و شناخت ویژگی های چرخ خیاطی منجر به یک خرید هوشمندانه میشود.

هر برند دارای مدل های ساده ای برای افراد مبتدی میباشد به جای ماشینهای کامپیوتری پیچیده و گرانقیمت. البته که خرید یک چرخ خیاطی پیچیده ی زیبا شاید خیلی خوب نظر رسد, ولی در واقع شما بهای چیزهایی را میپردازید که ممکن است هیچگاه استفاده نکنید.

البته باید این نکته را هم در نظر بگیرید که همیشه باید ماشینی را بخرید که یک سطح از چیزی که فکر میکنید نیاز دارید بالاتر است برای گسترش تواناییهایتان. در زیر به معرفی انواع چرخ های خیاطی میپردازیم:

راهنمای خرید چرخ خیاطی  برای مبتدی ها:

اگر شما مبتدی هستید و به اصطلاح ابتدای راه میباشید , یک ماشین ارزان قیمت برای شما مناسب است. ماشینی که انواع پارچه را دوخته, پایه های مستقیم و زیگزاگ را به همراه تعدادی دوخت تزئینی دارد و مجموعه ی اساسی از لوازم جانبی. ماشینی که برای دوخت ساده لباس, مرمتها و کارهای تزئینی منزل مناسب است.

این ماشینها اغلب ارزان قیمت میباشند و با اجزای کامپیوتری کمتر , منجر به کاهش اشتباهات شما میشوند. فقط قبل از خرید مطمئن شوید که همراه دستگاه شما یک دفترچه راهنما یا دستورالعمل باشد.

راهنمای خرید چرخ خیاطی برای متوسط ها :

یک ماشین در سطح متوسط مدلهای دوخت بیشتری را ارائه میدهد و قابلیتهای بیشتری دارد.آنها به غیر از سوزنهای استاندارد دارای سوزنهای گلدوزی نیز میاشند. البته این ماشینها به اندازه ماشینهای گلدوزی تخصصی نمیباشند ولی میتوان طیف وسیعی از کارهای تزئینی را با آنها انجام داد.با وجود پره های مختلف و سوزن اتوماتیک قطعا از ماشینهای ساده گرانتر هستند.

راهنمای خرید چرخ خیاطی در خصوص چرخ های خیاطی کامل:

این ماشینها برای افرادی که در خیاطی جدی تر و مصمم تر هستند مناسب است. در این ماشینها شما لیست طولانی از قابلیتها را دارید اعم از شمار زیادی انواع دوخت و همچنین سوراخ دکمه اتوماتیک و…

این ماشینها ممکن است یک صفحه نمایش لمسی رنگی داشته باشند و شما بتوانید طرحهای خود را از اینترنت دانلود کرده و بر روی صفحه نمایش ویرایش کنید.ویژگی که منجر به گرانتر شدن این ماشینها میشود.

راهنمای خرید چرخ خیاطی برای حرفه ای ها:

این نوع ماشینها که تمایل به تمرکزخاصی دارند بدین معنا که تخصصی میباشند ,اصلا برای مبتدی ها مناسب نیستند. آنها دارای سیستم تغذیه ای میباشند که لایه های پارچه را کنترل میکنند و با یک میز بزرگ برای رسیدگی به میزان پارچه ارائه میشوند.

همچنین ماشینهای تخصصی شامل ماشینهای تخصصی گلدوزی میشوند که با داشتن یک پردازنده مرکزی , عملکردها را کنترل میکنند: مثل موقعیت سوزن ,گزینه های مختلف سوزن , نوار سوزن و… این نوع ماشینها اجازه ی ذخیره کردن ترکیبهای دوخت و سفارشی سازی دوختها را به شما میدهند.

راهنمای خرید چرخ خیاطی و هجده نکته که باید در نظر بگیرید:

و اما نکاتی که قبل از خرید باید درنظر بگیرید:

  1. چرخ های ماکو دراز ارتعاشات بیشتری نسبت به چرخ های ماکو گرد دارند. پس در هنگام خرید دقت کنید که چرخ های دارای ماکو گرد، صدای آرامتری دارند.
  2. نوع چرخی که انتخاب میکنید باید به گونه ای باشد که نمایندگی های مربوطه برای تعمیر یا وسایل جانبی مورد نیاز برای آن در دسترس باشد.
  3. چرخ هایی که میتوانید در آنها اندازه کوک ها را طبق نیازتان تنظیم کنید بسیار مناسبتر میباشند.پس چک کنید که دستگاهی که میخواهید بخرید دارای دکمه هایی برای تعویض و تنظیم اندازه ی کوک ها باشد.
  4. به هنگامی فکر کنید که چندین لایه پارچه را روی هم قرار داده و میخواهید بدوزید، یا اینکه پارچه های زخیمی مثل جین را در دست دوخت دارید، پس چک کنید که چرخ خیاطی مورد نظرتان دارای پایه ی فشار قوی باشد.
  5. دقت کنید که حتما چرخ توانایی دوخت معکوس هم داشته باشد. برای تحکیم دوختتان مخصوصا این نکته بسیار پر کاربرد است.
  6. یک دستگاه ساده که با اتصال آن به چرخ بتوان کارهای رفوئی و برودری را انجام داد.
  7. به استحکام بدنه چرخ نیز دقت کافی داشته باشید. بدنه های فلزی استحکام بیشتری دارند.
  8. دوخت جادکمه، زیپ و انواع دوختهای تزیینی بسیار میتواند کار شما را حرفه ای تر کند.
  9. دقت کنید که جعبه ماکو برای تمیز کردن به راحتی در دسترس باشد و برای تمیز کردن چرخ خیاطی نیازی به کج کردن و کارهای دشوار نباشد.
  10. دیگر دوره چرخ های دستی به اتمام رسیده است و تنها با فشار دادن پدال به راحتی میتوانید بدوزید،همچنین نوع فشار سرعت دوخت شما را در اکثر چرخ ها مشخص میکند.پس حتما به این نکته نیز دقت نمایید.
  11. قبل از چرخهای اتوماتیک جدید برای انجام کارهای تزئینی لازم بود اهرم مخصوصی که دوختها را عریض تر و باریکتر می کند با دست حرکت دهیم ولی اکنون دوختهای بی نهایت متنوعی را می توان با این چرخها بوسیله تنظیم نمودن بادامکها و صفحه های مخصوصی که اهرم ها را بطور اتوماتیکی حرکت می دهند انجام داد . باین ترتیب وقتی اندازه بخیه ها طوری تنظیم شد که بخیه ریز بخورد چرخ نیز بخیه ریز خواهد دوخت . این نوع بخیه بیشتر برای کارهای برجسته و برودری لازم می شود.
  12. بوسیله این نوع چرخها با استفاده از ابزار مخصوصی که حرکت پارچه را در ماشین کنترل می کند حتی دوختهای غیر معمول در همان حال که سوزن مشغول دوختن است با حرکت دادن آرام پارچه به عقب و جلو می توان دوختهای زینتی دیگری مانند طرحهای یونانی –  برگ مانند  – پر مانند و امثال آن بوجود آورد . به این طریق برودری ماشینی بدست می اید که دارای همان ظرافت برودری دستی است با این تفاوت که خیلی سهلتر و سریعتر انجام شده است  – این نوع چرخها که وسائل خودکاری برای کنترل حرکت پارچه دارند . بنام چرخهای تمام اتوماتیک معروفند. با چنین ماشینهایی می توان جا دکمه را بطور خودکار حتا بدون چرخاندن پارچه درست کرد و بعلاوه بخیه های کور سجاف و انواع کاری روز مره دیگر بوسیله آن ممکن است انجام شود.
  13. برودری ماشینی برای تزئین حوله – لباس بچه  – روبالش  – پیراهن زیر  – ملافه و امثال آن بسیار مناسب است. قسمت بالایی چرخ معمولی ممکن است بصورت جداگانه که در جعبه های قابل حمل قرار می گیرد فروخته شود . این نوع چرخها را می توان روی پایه یا جعبه چوبی بهر شکل که لازم باشد قرار داد.
  14. چون از لحاظ استحکام جنس باید مورد بررسی کافی قرار گیرد . به این ترتیب بتمام قسمتهای آن بطور جداگانه توجه کرد . بعنوان مثال راهنمایی زیرین ذکر می گردد.
  15. کشو ها نباید در جای خود بلغزند و باید به آسانی عقب و جلو برود و خارج شوند و جا بروند.
  16. دریچه ها باید کاملا جفت شوند . جعبه چرخ باید محکم باشد. قاب چرخ باید کاملا اندازه بوده و بخوبی جا بیفتد .
  17. به جعبه تجهیزات چرخ نیز اهمیت دهید که معولا شامل انواع پایه و سوزن و لوازم جانبی مورد نیازتان میباشد.
  18. هنگام خرید چرخ خیاطی آکبند حتما به ضمانتنامه کارخانه و مهر فروشگاه اهمیت ویژه ای بدهید.

با در نظر گرفتن تمامی شرایط فوق، امیدواریم که خریدی خوب خواهید داشت. برای اطلاعات بیشتر و راهنمایی در خصوص راهنمای خرید چرخ خیاطی می توانید با کارشناسان ما در تماس باشید.

0
دیدگاه‌های نوشته

*
*