گلدوخت
سبد خرید خالی است.

سیستم فشار پایه چرخ خیاطی و کاربرد آن

سیستم فشار پایه چرخ خیاطی

سیستم فشار پایه چرخ خیاطی چیست و چه کاربردی دارد؟ آموزش جامع در خصوص سیستم فشار پایه چرخ خیاطی را امروز در سایت تخصصی گلدوخت برای شما خواهیم داشت. همراه ما باشید.

کاربرد سیستم فشار پایه چرخ خیاطی ؟
سیستم فشار پایه، میزان فشاری که پایه بر روی پارچه اعمال خواهد کرد را تنظیم می کند. فشار پایه به سمت پایین موجب می شود که پارچه بین صفحه کار پیش بر و پایه چرخ خیاطی ثابت نگه داشته شود. میزان فشار وارد شده بر روی سوزن در پارچه ی نازک و سبک با پارچه های چند لایه جین تفاوت چشمگیری دارد ، زیرا چرخ باید به صورت یکنواخت و ثابت ، بدوزد .

مرتبط بخوانید: نکات امنیتی در هنگام کار با چرخ خیاطی

چه زمانی بایدسیستم فشار پایه چرخ خیاطی را تنظیم کرد ؟
اگر متوجه شدید که پایه در حالت پایین است و پارچه از در حال سر خوردن می باشد ، باید میزان فشار بر روی پایه را افزایش دهید. اگر پارچه بسیار ضخیم باشد ، صفحه کارپیش بر قادر نیست پارچه را حرکت دهد ، پس میزان فشار بر روی پایه را باید کاهش دهید.
اگر یکی از لایه های پارچه به هم پیچید یا سر خورد ، فشار پایه غالبا موجب خواهد شد که تمامی لایه های پارچه به صورت یکنواخت بر روی صفحه کار پیش بر حرکت کنند.
مکان قرارگیری درجه فشار پایه در کجاست :
در بیشتر چرخ خیاطی ها ، این درجه در بالای قسمت پایه قرار دارد. از آنجایی که در جعبه چرخ خیاطی ، کتایچه راهنما قرار دارد یا استفاده از کتابچه راهنما ، بهترین روش برای آن است که شما کاملا به قطعات و قسمت های مختلف چرخ خیاطی خود آشنا شوید.

روش های جایگزین سیستم فشار پایه چرخ خیاطی :
شما تنها با تنظیم میزان فشار بر روی پایه نمی توانید برخی از مشکلات را حل کنید. شما می توانید با کمک پایه ساده یا پایه سردوزی بر روی لایه رویی پارچه، موجب ثابت نگه داشتن لایه های پارچه بر روی صفحه کار پیش بر شوید.
در برخی از اوقات ، پارچه های مانند وینیل به صفحه کار پیش بر می چسبند و به خوبی دوخته نمی شوند. با استفاده یک ورق کاغذ نازک مانند کاغذ گراف و یا دستمال کاغذی بر روی پارچه وینیل می توان این مشکل را حل کرد.

مرتبط بخوانید: نکات شروع خیاطی که باید بدانید

امیدواریم مطلب امروز گلدوخت در خصوص سیستم فشار پایه چرخ خیاطی برای شما مفید بوده باشد، حتما برای ارتقای سطح کیفی مقالات و یا درخواست درج مقالات در حوزه مورد نیازتان برای ما نظرات خود را درج کنید.

0
دیدگاه‌های نوشته

*
*