گلدوخت
سبد خرید خالی است.

آموزش خیاطی به کودکان و نوجوانان

آموزش خیاطی به کودکان

امروز در سایت تخصصی گلدوخت مطلب جذابی در خصوص آموزش خیاطی به کودکان برای شما تهیه کردیم. همراه گلدوخت باشید تا ترفند هایی که می دانیم را به شما آموزش بدهیم.! آموزش خیاطی به کودکان چه کمکی به شکوفایی خلاقیت آن ها می کند؟!

 آموزش خیاطی به کودکان و نوجوانان

آموزش خیاطی به کودکان هم می تواند سرگرم کننده باشد و هم لذت بخش. چه چیزی بهتر از به اشتراک گذاشتن چیزهایی که دوستشان دارید با فرزندتان وجود دارد. و اگر شما به دنبال موضوعی خلاق و سرگرم کننده هستید تا بچه ها به جای تماشای تلویزیون و یا بازی های ویدئویی کاری دیگری انجام دهند، خیاطی ممکن است راه حل شما باشد.

اگر می خواهید به بچه ها نحوی خیاطی کردن را آموزش دهید، چند نکته وجود دارد که باید آن ها را به خاطر داشته باشید.

مرتبط بخوانید: نقد و بررسی ژانومه 802

سن و مهارت های آن ها در آموزش خیاطی به کودکان را در نظر بگیرید

برای آموزش خیاطی به کودکان باید مهارت های آن ها را در نظر بگیرید. همه بچه ها یکسان نیستند. کاری را که یک کودک 5 ساله می تواند با اولین یا دومین تلاش به راحتی انجام دهد ممکن است برای کودک 5 ساله دیگری کمی زمان بر باشد تا به نتیجه برسد. بنابراین، هنگامی که به پروژه های خیاطی برای کودکانتان فکر می کنید، سن و سطح مهارت آن ها را در نظر بگیرید.

شما می توانید با آموزش کارهای ساده خیاطی به فرزندتان، مانند اندازه گیری، برش پارچه به شکل های خاص، و سوزن نخ کردن شروع کنید. اگر فکر می کنید فرزندتان توان انجام این قبیل کارها را دارد، می توانید به آن ها برخی از روش های پایه خیاطی دستی را آموزش دهید. کمی نمد با رنگ های متفاوت در اختیار آن ها قرار دهید و به آن ها دوخت های پایه مانند دوخت بخیه و دوخت مستقیم را آموزش دهید. در نهایت، شما می توانید انجام کارهایی مانند دوخت دکمه ها و دوختن لبه ها را به آن ها بیاموزید.

اگر فکر می کنید فرزندتان آماده خیاطی با ماشین خیاطی است، مدلی که مخصوص بچه ها ساخته شده است را خریداری نمایید. یادگیری کار با این ماشین ها بسیار ساده تر از مدل هایی است که برای بزرگ تر ها (adult) طراحی شده است. آن ها با دوام تر هستند و به ندرت آسیب می بینند. همچنین آن ها نسبت به ماشین های خیاطی grown up، ایمن تر می باشند.

تعدادی کتاب درباره خیاطی برای کودکان پیدا کنید

کتاب های خیاطی که مخصوص کودکان تهیه می شوند پر از نکات، نصایح و پروژه های تولیدی و آموزش خیاطی به کودکان است. همچنین آن ها به شما  می آموزند که کدام نوع پروژه ها برای کار فرزندانتان در سنین و سطوح مهارتی خاص مناسب خواهند بود.

خرید یک کتاب برای فرزندتان سبب می شود تا هم از خواندن آن همراه شما لذت ببرد و هم زمانی که خودش صفحات را ورق می زند، برایش لذت بخش باشد. بسیاری از کتاب های خیاطی کودکان مانند کتاب های تصویری بزرگ پر از تصاویر روشن و رنگارنگ و دستورالعمل های بزرگ، واضح و آسان برای فهم مطلب هستند.

اجازه دهید کودکتان داخل یکی از این کتاب ها ببیند و پروژه هایی را که می خواهد انجام دهد را انتخاب کند. کودک اشتیاق بیشتری نسبت به پروژه ای که خودش آن را انتخاب کرده است در مقابل پروژه ای که برایش انتخاب شده است، دارد.

 آموزش خیاطی به کودکان

آموزش خیاطی به کودکاندر آموزش خیاطی به کودکان اجازه دهید این کار برایش سرگرم کننده و هیجان انگیز باشد

در آموزش خیاطی به کودکان اطمینان حاصل کنید که یادگیری خیاطی چیزی است که فرزند شما واقعا می خواهد آن را انجام دهد. اگر کودک شما زمانی که شما در حال کار با ماشین خیاطی هستید یا یک لحاف را با دست می دوزید، ایستاد و شما را تماشا کرد، ممکن است علاقمند به یادگیری خیاطی باشد.

مرتبط بخوانید: چگونگی استفاده از چرخ خیاطی برای مبتدیان

ممکن است برخی افراد به شما پیشنهاد دهند که کودک تان باید یک برنامه درسی معین برای خیاطی داشته باشد، و در همان روزها و همان زمان ها آموزش ببیند. اما در عین حال که ممکن است به آن ها کمک کند تا سریع تر خیاطی را یاد بگیرند، ممکن است خیاطی را به یک کار و وظیفه روزانه تبدیل کند و آن ها را مجبور به اجتناب از انجام آن نمایند. به جای این کار، “آموزش ها” را برای آن زمان هایی که فرزند شما واقعا می خواهد خیاطی کند،نگه دارید. این بدین معنی است که می تواند بین دو درس خیاطی چند روز یا حتی هفته ها، فاصله وجود داشته باشد. بنابراین ممکن است آموزش خیاطی آن ها بیشتر طول بکشد، و حتی ممکن است برخی مطالب را در فاصله بین درس ها فراموش کنند. اما قرار بر این است که خیاطی سرگرم کننده باشد، پس آن را به کاری که احساس کنند مجبور به انجام آن هستند، تبدیل نکنید.

بعضی از کودکان پس از 2 یا 3 درس علاقه خود را به خیاطی از دست می دهند و این کاملا طبیعی است. اگر شما سعی می کنید که آن ها را مجبور به ادامه دادن کنید، شانس بازگشت علاقمندی آن ها را برای همیشه از دست خواهید داد. اما اگر آن را بپذیرید، اجازه می دهید تا آن ها خودشان دوباره به خیاطی علاقمند شوند.

در آموزش خیاطی به کودکان پروژه ها را فقط برای آن ها انتخاب کنید

این که به فرزندتان اجازه دهید تا در دوخت یک لحاف به شما کمک کند، ممکن است روشی سرگرم کننده برای گذران وقت با همدیگر باشد. اما بچه ها در مورد پروژه هایی که فقط برای آن ها تعریف شده باشد، بیشتر هیجان زده خواهند شد. اگر آن ها در حال تهیه چیزی هستند که می توانند آن را بپوشند، با آن بازی کنند و به دوستانشان نشان دهند، این گونه پروژه های خیاطی برایشان بیشتر هیجان انگیز خواهد بود.

بچه ها عاشق اسباب بازی هستند، بنابراین ساخت حیوانات پر شده، کتاب های پارچه ای و تلفن های همراه پولیشی همیشه پروژه های خوبی برای خیاطی بچه ها است.

اگر کودک شما عروسک را دوست دارید، احتمالا به دوختن لباس برای عروسک اش علاقمند است. نه تنها برایش سرگرم کننده خواهند بود، بلکه دوختن لباس عروسک در خانه بسیار ارزان تر از خرید آن ها از فروشگاه اسباب بازی می باشد (بطوری که در آن جا لباس عروسک ها می تواند تقریبا هزینه ای برابر لباس انسان واقعی در بر داشته باشد).

یک ترفند در آموزش خیاطی به کودکان : اگر فرزند شما یک شخصیت کارتونی به خصوص را دوست دارد، می توانید آن شخصیت را بسازید تا بتوانند بر روی تختشان قرار دهند یا حتی روی دیوار اتاق خوابشان آویزان کنند.

زمانی که فرزند شما خودش وسیله ای را می سازد و می تواند هر روز با آن تعامل داشته باشد، سبب هیجان و اشتیاق بیشتر او در مورد پروژه خیاطی بعدی اش خواهد بود.

مرتبط بخوانید: راهنمای خرید چرخ خیاطی

نکته بسیار مهمی که در هنگام آموزش خیاطی به کودکان باید به خاطر داشته باشید این است که،صبور باشید. هر آموزشی به کودکان، مخصوصا کاری شبیه به خیاطی، می تواند گاهی خسته کننده باشد. اما اگر شما صبوری کنید و اجازه دهید آن ها با سرعت خودشان کار را انجام دهند، زمانی را که صرف آموزش خیاطی به فرزندتان می کنید، ارزشمند خواهد بود.

در صورتی که برای خرید چرخ خیاطی نیاز به مشاوره اولیه رایگان داشته باشید، در تلگرام به ما پیام بدهید.

0
دیدگاه‌های نوشته

*
*