گلدوخت
سبد خرید خالی است.

آموزش کار با چرخ خیاطی

آموزش کار با چرخ خیاطی

آموزش کار با چرخ خیاطی همه آن چیزی که باید برای استفاده از چرخ خیاطی را بدانید به صورت خلاصه و مفید برای شما آموزش می دهیم. برای آموزش کار با چراخ خیاطی باید مراحلی را در نظر بگیرید که به ترتیب برای شما توضیح خواهیم داد.

چرخ خیاطی ها بسیار متنوع هستند اما کارکرد اصلی دوخت  و آموزش کار با چرخ خیاطی آنها مشابه یکدیگر است. برای اینکه شما به اصول اولیه کارکرد چرخ خیاطی واقف شوید ، باید کتابچه راهنما آن را مطالعه کنید تا از انواع دوخت های پیشنهادی چرخ خیاطی آگاه شوید.

مرتبط بخوانید:راهنمای جامع انتخاب چرخ سردوز

مورد اول در آموزش کار با چرخ خیاطی دفترچه راهنما چرخ خیاطی است!

برای آموزش کار با چرخ خیاطی باید در نظر بگیرید که یک چرخ خیاطی جدید همیشه از اول برای شما جدید نبوده است و باید دفترچه راهنما آن را مطالعه کنید . اما اولین اقدامی که شما باید انجام دهید ، باید دفترچه راهنما چرخ خیاطی را دریافت کنید و این دفترچه نه تنها نحوه عملکرد چرخ را برای شما توضیح نمی دهد ، بلکه نحوه ی مراقبت از چرخ را بیان کرده و نکات و ترفندهای در زمینه ی دوخت که تاکنون نمی دانستید را برای شما شرح می دهد

قطعات چرخ خیاطی

در صورتی که دستورالعمل به زبان خارجی دیگری نوشته شده باشند ، شما متوجه نخواهید شد که توضیحات مرتبط به کدامیک از قطعات است. همچنین اگر شما قادر نباشید ، بگویید که کدامیک از قسمت های چرخ دچار مشکل شده است ، نمی توانید از فرد دیگری طلب کمک کنید. چرخ خیاطی های جدید و قدیمی از قطعات اصلی و پایه ی تشکیل شده اند ، قطعات در چرخ خیاطی های جدید تا حدی کوچک تر است پس تصاویری که بر روی چرخ خیاطی های قدیمی مشاهده می کنید در واقع همان قطعات موجود در درون چرخ هستند که در چرخ خیاطی های جدید پنهان شده اند.

مرتبط بخوانید: نکات امنیتی در هنگام کار با چرخ خیاطی

کنترل سرعت در آموزش کار با چرخ خیاطی

پدال چرخ خیاطی همانند پدال گاز اتومبیل است. هرچقدر که بر روی پدال فشار وارد کنید ، سرعت چرخ افزایش یافته و سریعتر می دوزد. آیا سرعت دوخت به قدری زیاد خواهد شد که نتوانید کنترل کنید ؟ سعی کنید ، با پای برهنه از پدال استفاده کنید و در صورتی که پاهای بزرگی دارید تنها از فشار انگشت شست پا بر روی پدال استفاده ببرید. یاد بگیرید که در طی نخ کردن چرخ ، سرعت را کنترل کنید. زمانی که شما قادر به کنترل چرخ باشید ، می توانید چرخ را نخ کرده و سپس به دوخت ادامه دهید.

انواع سوزن در آموزش کار با چرخ خیاطی


برای پارچه های متفاوت باید از سوزن های مختلف استفاده کرد. به طور مثال برای دوخت های بخیه حتما باید سوزن را تغییر دهید. بنا به ضخامت و نوع پارچه باید سوزن مناسب و منطبق با پارچه را انتخاب کنید. همچنین سوزن مخصوص برای پارچه های مختص به آن وجود دارد. حتما از انواع سوزن های چرخ خیاطی اطلاع داشته باشید تا به سادگی بر این مشکل فائق بیاید.

استفاده از راهنماهای چرخ


زمانی که چرخ در حالت دوخت است ، چشمان شما به کجا نگاه می کند ؟ اصلا به سوزن نگاه نکنید. بلکه راهنمای موردنظر را وصل کرده و پارچه را بر اساس راهنما به حرکت در آورید تا دوخت های صاف یا حتی لبه دوخت مناسب داشته باشید. راهنما را می توانید در صفحه چرخ یا پایه جاسازی کنید. تنها به موقعیت سوزن توجه کنید تا به نتایج موردنظر خود برسید. به یاد داشته باشید که شما در حکم راننده هستید و شما تصمیم می گیرد که چرخ کدام قسمت از پارچه را بدوزد. پس کنترل موقعیت دوخت تنها هدف شما است.

مرتبط بخوانید: انواع چرخ خیاطی

نکات و ترفندهای دوخت صاف که در آموزش کار با چرخ خیاطی باید بدانید.

با قسمت کارپیش بر  یا دندانه آشنا شوید

دندانه (یک قطعه کوچک فلزی در زیر پایه دوخت و روی صفحه سوزن است که هنگام دوخت پارچه را به حرکت در می آورد) پارچه را در زیر سوزن ثابت نگه داشته و با دوخت به جلو برانید.  کارپیش بر و پایه (قسمتی از چرخ خیاطی که در هنگام دوختن بر روی لباس قرار می گیرد و آن را ثابت نگه می دارد) باهم عمل کرده و همزمان با دوخت پارچه را جلو می برند. شما تنها باید پارچه را بین کارپیش بر و پایه قرار دهید. زمانی که شما پارچه را در زیر چرخ خیاطی محکم بکشید، موجب خم شدن سوزن و مشکلات زیادی خواهید شد ، پس اجازه دهید چرخ خودش به آرامی به دوخت خود ادامه دهد و تنها چرخ را در طول دوخت مورد نظر خود هدایت کنید.

نخ کردن چرخ خیاطی در آموزش کار با چرخ خیاطی


کتابچه راهنما چرخ خیاطی ، بهترین گزینه برای آن است که شما نحوه نخ کردن چرخ را یاد بگیرید و در صورتی که برای شروع به این دفترچه دسترسی ندارید ، می توانید از اصول نخ کردن چرخ خیاطی استفاده کنید. در کلیه چرخ خیاطی ها ، زمانی که پایه بالا باشد ، باید نخ شوند ، با بالا بردن این پایه ، خیاط به راحتی می تواند بنشیند و سوزن را نخ کند. شما لازم نیست که حرف های من را قبول کنید ، فقط زمانی که پایه در حالت بالا و یا پایین است ، سوزن را نخ کنید تا تفاوت آن را درک کنید و متوجه خواهید شد که نخ کردن در حالت نشسته بسیار راحت تر است.

مرتبط بخوانید: راهنمای خرید چرخ خیاطی

کیفیت نخ را در نظر بگیرید.


پرداخت مبلغ ناچیزی برای نخ ، بهترین روش برای صرفه جویی در هزینه است اما شما باید برای مسائل دیگری پول پرداخت کنید. نخ هم تاریخ انقضا دارد و اگر شما بخواهید با قرقره نخ پشمی مادربزرگتان اقدام به دوخت و دوز کنید ، حتما با مشکلات زیادی روبه رو خواهید شد.

امیدواریم مطلب امروز گلدوخت در خصوص آموزش کار با چرخ خیاطی مورد توجه شما قرار گرفته باشد. لطفا نظرات خود را با ما در میان بگذارید. از شنیدن آن خوشحال می شویم.

1
دیدگاه‌های نوشته

*
*

    باربری تهران دی 17, 1397 پاسخ

    گلدوخت عالی بود این مطلبتون