گلدوخت
سبد خرید خالی است.

راهنمای خرید چرخ خیاطی : در بازار ایران چه چرخ خیاطی بخریم؟ (سری استوک)

راهنمای خرید چرخ خیاطی استوک به شما در خرید یک چرخ خیاطی واقعا خوب کمک می‌کند. در این مطلب از گروه گلدوخت مطالبی در مورد چرخ خیاطی های استوک موجود در بازار ایران می‌نویسیم. شما بعد از خواندن این مطلب اطلاعات لازم برای تصمیم گیری در مورد خرید چرخ خیاطی را بدست بیاورید.

در مورد اینکه اصولا استوک به چه معناست و چه باید ها و نباید هایی رو باید در خرید چرخ خیاطی های استوک رعایت کنید را در مطلبی دیگه به زودی برایتان خواهیم نوشت.

در مورد این‌که چه چرخ خیاطی بخرید باید به مسائل زیادی توجه کنید و گزینه‌های مختلف را سبک سنگین کنید. مهم‌ترین گزینه‌هایی که باید در نظر داشته باشید موارد ذیل هستند:

  1. چه مقدار میخواهید هزینه کنید؟
  2. در طی روز چقدر میخواهید با چرخ کار کنید؟
  3. چه نوع پارچه هایی را به طور معمول میدوزید؟
  4. خیاطی شما در چه سطحی است؟
  5. دسترسی به تعمیرکار های حرفه ایی در شهر شما چگونه است؟
  6. آیا از کار با چرخ خیاطی های حرفه ایی و کامپیوتری هراس دارید؟

 

راهنمای خرید چرخ خیاطی

راهنمای خرید چرخ خیاطی

چرخ خیاطی استوک: حرفه‌ای

اگر از آن دسته افرادی هستید که انتظار دارید چرخ خیاطی برای شما در طی روز ساعت‌ها کار سنگین انجام بدهد. یا همچنین قصد خرید چرخ های صنعتی را ندارید باید از چرخ خیاطی هایی که بدنه کاملا فلزی و قطعات مستحکمی دارد. چرخ خیاطی هایی که کاملا فلزی هستند در محصولات ژانومه مدل های 670، 671، 672 و 680 هستند که در این مدل ها 671 بسیار کمیاب است و توصیه به خرید این مدل نمی‌کنیم.

در بین سه مدل دیگه از نظر کارایی ژانومه 672 و ژانومه 680 تقریبا یکسان هستند. تفاوت این دو مدل با ژانومه 670 در ژتون های دولب و یا دوقلو است که ژانومه 670 توانایی دوختن ژتون های دولب رو ندارد.

البته مدل های 801 و 802 و 804 و … هم بدنه ها و قطعات فلزی بسیار مستحکمی دارند اما معمولا برای مصارف خیلی بالا و کارگاهی سه مدل ژانومه 672 و ژانومه 680 و ژانومه 670 بیشترین فروش و استفاده رو تا حالا داشته اند. قیمت هایی فعلی این دستگاه ها در اسفند ماه 1398 در بین 2600 تا 2900 است.

راهنمای خرید چرخ خیاطی استوک: مصارف خانگی

ظاهر زیبای چرخ خیاطی

اگر چرخ خیاطی برای مصارف خانگی در نظر دارید، در حدی که چند ساعتی در هفته با آن کارکنید و ظاهر و زیبایی چرخ براتون مهم است و یا برای جهیزیه نیاز به تهیه چرخ خیاطی دارید، باید از سری چرخ خیاطی‌های  فانتزی ژانومه تهیه کنید.

این چرخ ها همچنین به ژانومه های تخم مرغی و یا ژانومه های تایوانی نیز شناخته میشوند. مدل های زیادی در این دسته وجود دارند که امکان ذکر تک تک اسم  مشخصات آن وجود ندارد. قیمت گذاری روی این محصولات علاوه بر میزان تمیزی و کارکرد چرخ(چون استوک هستند) بر اساس زیبایی و ظاهر و تعداد مدل های دوختی که چرخ حاشیه دوزی میکنند، است.

معمولا بین 1400 میلیون تومان  تا  2500 میلیون تومان  قیمت مدل ها متفاوت است.

کارآیی بالای چرخ خیاطی

اگر از چرخ خیاطی خود میخواهید بیشتر استفاده کنید در حدی که در روزی دو تا سه ساعت ازش استفاده کنید باید از مدل های سری ایکسل خریداری کنید. این سری از چرخ خیاطی های ژانومه که خودش به سه دسته عمده تقسیم می‌شوند. اکثر مدل هاش ساخت ژاپن و بسیار با کیفیت هستند. در این سری از تولیدات شرکت ژانومه می توان ویژگی هایی همچون سیستم بازوی آزاد، سیستم ماکو از رو و در اکثر آن ها سیستم تغییر فشار پایه را ذکر کرد. ویژگی‌هایی که در پارچه های مختلف برای دوختی بهتر و راحت تر میتونه کمک زیادی به شما برسونه. دسته های این سری از چرخ خیاطی های ژانومه شامل دسته 625 و 627 که همین دومدل در این دسته هست.

دسته هلال زن که مدل های 632، 634، 640، 642 و … رو در بین ایکسل ها بیشترین قیمت رو دارند. علت آن  هم تقاضای بیشتر برای این مدل ها هست.

دسته سوم که فقط اصطلاح ایکسل در مورد آنها استفاده می‌شود مدل های زیادی مثل 630 و 631 و 634 و 636 و…. هستش. قیمت این سری از چرخ خیاطی های استوک ژانومه در محدوده 1450 تا 1900 است.

که بسته به مدل و میزان تمیزی اون چرخ قیمتش متفاوت هست.

چرخ خیاطی خانگی حرفه‌ای

اگر به دنبال چرخ خیاطی حرفه ایی و بره روز با آپشن های خوب هستید باید از چرخ خیاطی های الکترونیکی که اصطلاحا کامپیوتری هم گفته می شود تهیه کنید.

 

مرتبط بخوانید : ویدیوی آموزش کار با پایه سردوز

 

این چرخ خیاطی ها دارای برد های الکترونیکی هستند که اطلاعات زیادی بر روی آنها بارگذاری شده است.

تعداد مدل دوخت های این چرخ خیاطی ها بسیار بیشتر از مدل های مکانیکی است. همچنین اکثر این چرخ خیاطی ها حافظه‌های ثبت اطلاعات دارند که شما می توانید به کمک این حافظه ها حاشیه دوزی های چرخ خیاطی را با هم ترکیب کرده و مدل جدیدی بدوزید.

هم‌چنین برخی از این مدل ها توانایی دوخت حروف انگلیسی اعداد و حروف ژاپنی رو هم دارند. مدل های الکترونیکی این برند، ژانومه 5001 ژانومه 5002 ژانومه 5500، ژانومه 6000 و ژانومه 7000 و ژانومه 7500 و … هستش که هر کدام از آنها قابلیت های متفاوتی دارند. قیمت این سری از چرخ خیاطی ها بر اساس مدل و میزان تمیزی چرخ بین 2 تا 3 میلیون تومان است.

امیدواریم مطلب راهنمای خرید چرخ خیاطی استوک در مورد خرید چرخ خیاطی کمکی حتی کوچک کرده باشد. لطفا با ثبت نظرات خود ما را در مسیر کمک به مخاطبان راهنمایی کرده و به ما انگیزه فعالیت بیشتر در این زمینه بدهید.

 

8
دیدگاه‌های نوشته

*
*

    مسعود اسفند 26, 1399 پاسخ

    ممنون از راهنماییتون
    اطلاعات خوبی بهوون دادید

    ولی الله فروردین 8, 1400 پاسخ

    از کجا به استوک ها اعتماد کنیم؟؟؟

    سیما ف اردیبهشت 4, 1400 پاسخ

    سلام. ببخشین راهنمایی می کنین که سری استوک چه فرقی با سری نو داره؟ مرسی

    ندا حاج حسنی اردیبهشت 5, 1400 پاسخ

    سلام. ممنون از مطلب خوبتون.

    زیبا خرداد 21, 1401 پاسخ

    سلام متن بسیار کامل و جامع متشکرم

      admin خرداد 23, 1401 پاسخ

      خیلی ممنون از نظر مثبتی که دادید

    ملکی مهر 4, 1402 پاسخ

    سلام کمک بزرگی بهم کردین دمتون گرم ♡

      admin مهر 8, 1402 پاسخ

      سلام وقت به خیر سلامت باشید