گلدوخت
سبد خرید خالی است.

ترفندهای خرید پارچه که باید بدانید!

ترفندهای خرید پارچه

امروز در سایت تخصصی گلدوخت قصد داریم از ترفندهای خرید پارچه برای شما بنویسیم! شما با ترفندهای خرید پارچه آشنا هستید؟ این ترفندهای خرید را از دست ندهید!

ترفندهای خرید پارچه که هر کسی باید بداند!

داشتن اطلاعات کافی در خصوص هر موضوعی باعث می شود که شما با آگاهی انتخاب کنید! در مورد خرید پارچه هم همین طور است. شاید بعضی از ما بی دلیل به فروشندگان پارچه برچسب گران فروش بودن را بزنیم و گاهی هم  برای او مثالی بزنیم که دوست نزدیک ما همین جنس پارچه را با قیمت بسیار مناسب تری تهیه کرده است و یا این که فلان مغازه همین طرح و رنگ پارچه را به قیمت بهتری به فروش می رساند. اصلا شاید بعضی از ما هم برعکس این موضوع عمل کنیم و اگر هزینه بالایی برای خرید یک پارچه صرف کنیم، به نظر کار عاقلانه ای کرده باشیم.

ترفندهای خرید پارچه

ترفندهای خرید پارچه

برای خرید یک پارچه ابتدا باید دلیل آن روشن شود. اطمینان داشته باشید  که خرید صحیح همیشه خرید یک پارچه با کیفیت نیست. برای مثال یک تولیدی پوشاک قصد دارد برای یک پروژه یک هفته یا یک کارناوال شادی یک روزه لباس فرم دوخت کند. خوب منطقی نیست که پارچه عمده با کیفیت اعلا تهیه شود. و در این مثال صرفه اقتصادی اولویت خواهد داشت.

مرتبط بخوانید: آموزش خیاطی به کودکان

اما اگر قرار باشد پوشاکی با دوام تولید کنید بدانید که اگر بهترین خیاط جهان هم باشید به خاطر استفاده از پارچه بی کیفیت تمام هنر دوخت و اعتبار شما زیر سوال خواهد رفت. شاید شما قصد دارید پارچه ای اعلا با قیمت واقعی تهیه کنید تا با تحویل پوشاک درجه یک برای خود خوشنامی بخرید! بنابراین در ادامه مقاله همراه ما باشید!

در خرید عمده انواع پارچه هم باید به نکاتی توجه کنید تا اصل جنس را با قیمت تولید شده در کارخانه تهیه نمایید. بازار پارچه هم مثل بسیاری از محصولات دیگر درگیر تقلب ها و دلالی بازی های متعددی است. تعدادی از مهم ترین مواردی که شما باید در نظر بگیرید را به اتفاق مرور خواهیم کرد:

1- ترفندهای خرید پارچه : باند طاقه یا توپ پارچه:

باند دور طاقه پارچه سند آن نیست که این پارچه واقعا در آن کارخانه تولید شده است. برای این که تشخیص درستی داشته باشید باید به بسته بندی طاقه توجه کنید. به باند پیچی آن توجه کنید. ذکر این نکته ضروری است که یک کارخانه نساجی بزرگ هیچ گاه با نوار چسب شیشه ای مارک خود را بر طاقه های خود نمی زند. حتی این مورد نیز دیده شده که بعضی افراد طاقه پارچه از یک برند معتبر را با اسم برند خود باند پیچی می کنند و به عنوان نمونه به مشتری می دهند اما موقع ارسال سفارش اصلی بار خود با همان باند را ارسال می کنند. البته بعضی از صنایع نساجی برند تولید پارچه، برای جلوگیری از فروش پارچه به اسم آن کارخانه بر حاشیه پارچه نام خود را هک می کنند.

مرتبط بخوانید: 5 سوال مهم در رابطه با خرید چرخ خیاطی

2- ترفندهای خرید پارچه : گرماژ پارچه:

در بعضی از پارچه ها گرماژ یا همان وزن پارچه مثل پارچه تترون تعیین کننده نرخ است. یادتان باشد که حتما درباره وزن پارچه سوال کنید. شما می توانید برای آزمایش صحت گفته های فروشنده پس از خرید، یک متر از طول پارچه را بر روی ترازو وزن کنید.

 

3- ترفندهای خرید پارچه :متراژ پارچه:

به صورت رندوم بعضی از طاقه ها را متر کنید. در این مورد بیشتر برشکاران و خیاط ها با توجه به الگو سریعا به این موضوع پی خواهند برد ولی از دردسر احتمالی پیش گیری کنید. شما می توانید همچنین از فروشنده تضمین بگیرید که در صورتی خرابی در وسط طاقه پارچه وجه شما را پس دهد و یا طاقه را تعویض کند.

ترفندهای خرید پارچه

ترفندهای خرید پارچه

4- ترفندهای خرید پارچه : عرض پارچه:

عرض پارچه را توجه کنید که استاندارد باشد و در غیر این صورت شما در الگو زنی و برش دچار مشکل خواهید شد.

5- ترفندهای خرید پارچه : سو استفاده از نام کارخانه معتبر نساجی:

خیلی از افراد در بازار، خود را نمایندگی فلان کارخانه نساجی خطاب می کنند که لازم است شما به صحت این موضوع پی ببرید. زیرا گاهی یک پارچه توسط بیش از ده دلال و واسطه دست به دست می شود طبیعی است که هر کدام از آنها علاوه بر حساب هزینه های حمل و نقل و جا به جایی، سود خود را نیز در این میان از  شما می خواهند. هم چنین رنگرزی های معتبر و مشهوری در کشور در حال فعالیت هستند و بعضی افراد سودجو به کذب می گویند که رنگ یا چاپ پارچه را رنگرزی را آن کارخانه معتبر انجام داده است.

امیدواریم مطلب امروز گلدوخت در خصوص ترفندهای خرید پارچه مورد توجه شما قرار گرفته باشد. حتما نظرات و پیشنهادات خود را با ما در میان بگذارید.

0
دیدگاه‌های نوشته

*
*