گلدوخت
سبد خرید خالی است.

آموزش جامع تمیز کردن چرخ خیاطی

چرخ خیاطی

امروز در گلدوخت با آموزش جامع تمیز کردن چرخ خیاطی در خدمت شما هستیم. دستورالعمل های زیر را برای تمیز کردن چرخ خیاطی به دقت انجام دهید.

مرتبط بخوانید: کسب درآمد از خیاطی

آخرین بار چه زمانی این کارها را انجام دادید ؟

به خاطر داشته باشید : شما باید بر حسب میزان دفعات استفاده و نوع پارچه خود دستگاه خود را تمیز و روغن کاری کنید. اگر به صورت منظم دوخت و دوز می کنید و اگر از پارچه های مانند مخمل استفاده می کنید ، باید چرخ خیاطی  را به صورت منظم تمیز کنید. اگر شما کمتر یا در حد متوسط از چرخ خیاطی استفاده می کنید ، باید چرخ خیاطی خود را هر چند ماه یک بار تمیز کنید. قانون انگشت شصت این است که اگر صدای جیرجیر یا گرفتن نخ را می شنوید باید موتور چرخ خیاطی را ببینید و  سپس چرخ را تمیز کنید.

مرحله اول در تمیز کردن چرخ خیاطی

ابتدا ، ماشین را از پریز بکشید:

woman unplugging electrical cords on white

برای اماده سازی چرخ خیاطی خود برای تمیز کردن ابتدا صفحه کار پیش بر که بیشترین میزان خاک و پارچه در انجا جمع می شود را جدا کنید. دفترچه راهنما چرخ خیاطی  را برای نحوه جدا کردن صفحه کار پیش بر مطالعه کنید . در بیشتر چرخ خیاطی ها از پیچ گوشتی برای باز کردن صفحع استفاده می شود و بخش های دیگر به راحتی باز می شود.

 

مرحله تمیز کردن چرخ خیاطی

از یک برس نایلونی برای پاک کردن خاک در بین گوشه ها و شکاف ها استفاده کنید. ( از هوای فشرده و باد برای تمیز کردن داخل چرخ استفاده نکنید زیرا گرد وغبار در بین قطعات داخلی پخش می شود).ماکوی چرخ را خارج کنید و آن را کاملا تمیز کنید و همچنین داخل و بین قطعات و کار پیش بر را کاملا تمیز کنید. از  انتهای پیچ گوشتی یا قلمو یا برس نایلونی برای تمیز کردن ، می توانید استفاده کنید.

مرحله تمیز کردن چرخ خیاطی

زمانی که قسمت پایینی چرخ خیاطی را تمیز می کنید ، حال زمان روغن کاری است ، روغن چرخ خیاطی از یک فرمول خاص استفاده می شود تا  عملکرد قطعات چرخ را بهتر کند و از اصطکاک و سایش و پاره شدن پارچه جلوگیری شود. از یک دست خود برای چرخاندن توپی به عقب و جلو استفاده کنید و قسمت هایی که دارای اصطکاک و سایش هستند ، را شناسایی کرده و همان قسمت ها را روغن کاری کنید. کمی روغن در قسمت های متحرک چرخ بریزید  و  از روغن کاری چرخ مطمین شوید. چرخ خیاطی دارای مخزن روغن است ، برای آنکه روغن داخل چرخ رود ،  چرخ بالانس را عقب و جلو کنید.دقت کنید که اگر چرخ خیاطی شما دارای قطعات الکترونیکی است با احتیاط روغن بریزید که مبادا روغن باعث ایجاد اختلال در کار چرخ خیاطی نشود.

مرتبط بخوانید: راهنمای خرید چرخ خیاطی

مرحله تمیز کردن چرخ خیاطی

از یک تکه پارچه را برای جذب روغن بدنه چرخ خیاطی استفاده کنید. زیرا شما نمی خواهید که در دوخت و دوز بعدی ، پارچه ایی را که می دوزید روغنی شود . سپس صفحه کار پیش بر را نصب کنید. در حال حاضر ، چرخ خیاطی برای دوخت و دوز آماده است ، حتی می توانید از پارچه برای گردگیری داخل چرخ، و تمیز کردن مسیر نخ استفاده کنید.

چرخ خیاطی را دوباره به پریز وصل کرده و از یک قطعه پارچه برای آزمایش دوخت پیش از دوخت و دوز بعدی استفاده کنید.

آخرین نکات در تمیز کردن چرخ خیاطی : بهترین روش برای اجتناب از رفتن خاک در درون چرخ خیاطی در زمانی که چرخ خاموش است ، استفاده از کاور می باشد، می توانید کاور چرخ خیاطی را خودتان بدوزید.

2
دیدگاه‌های نوشته

*
*

    علیپور دی 2, 1398 پاسخ

    ممنون از شما . واقعا همونی بود که می خواستم،کامل و بدون نقص

      admin دی 2, 1398 پاسخ

      خواهش میکنم، ممنون از ثبت نظرتون که باعث انگیزه دادن به گروه میشه