گلدوخت
سبد خرید خالی است.

آموزش جامع رفع ایرادات چرخ خیاطی

رفع ایرادات چرخ خیاطی با در نظر گرفتن مواردی به سادگی توسط خود شما قابل انجام است. امروز در سایت تخصصی گلدوخت قصد داریم به اتفاق یکدیگر این موارد را بررسی کنیم. اصلا نترسید ، ابتدا این چهار سوال را برای رفع ایرادات چرخ خیاطی از خودتان بپرسید.

آیا از سوزنی قدیمی استفاده کرده ام ؟

یکسری قوانین برای خودتان بگذارید ، برای دوخت لباساهای جدید از سوزنی جدید استفاده کنید. سوزن های چرخ خیاطی پس از 7 ساعت از دوخت و دوز کند می شوند  و این سوزن های کند ، خم شده یا کهنه شده موجب خراب شدن دوخت می شوند. در عین حال از تنظیم  و سفت شدن سوزن خود اطمینان حاصل کنید ،شاید پیچ سوزن را پس از نصب سفت نکرده باشید  که موجب پایین آمدن سوزن می شود  که این مسئله نه تنها باعث عدم دوخت کوک ها می شود  بلکه به چرخ خیاطی شما هم آسیب می رساند.

مرتبط بخوانید: کسب درآمد از خیاطی

آیا شما سعی کردید که چرخ را دوباره نخ کنید و ماسوره را دوباره جا بزنید ؟

رفع ایرادات چرخ خیاطی

رفع ایرادات چرخ خیاطی

در بیشتر موارد  که این مسئله پیش می آید ، نخ کردن دوباره سوزن ، راه حل مناسبی است. اطمینان یابید که نخ در قسمت کشش نخ قرار دارد و قرقره به درستی در چرخ جا گرفته است، همچنین قرار گرفتن ماسوره در چرخ و تنظیم نخ آن را دوباره بررسی کنید. در برخی از اوقات ، شل پیچیدن نخ ماسوله باعث عدم دوخت چرخ می شود. کیفیت بالای نخ نیز بر روی دوخت تاثیر قابل توجهی دارد.، اگر نخی مرغوب تر بخرید ، دوخت شما خراب نمی شود.

آیا شما قسمت کشش نخ را تنظیم کرده اید؟

رفع ایرادات چرخ خیاطی

رفع ایرادات چرخ خیاطی

اگر شما دو مورد بالا را انجام داده اید اما باز هم چرخ نمی دوزد ، سپس باید قسمت کشش نخ چرخ را بررسی کنید. پس از هر دوخت آزمایشی، درجه تنظیم کشش نخ در حالت کم بگذارید و همچنین برای تنظیم این درجه به شما توصیه می شود که به کتابچه راهنما چرخ خیاطی مراجعه کنید. اگر ماسوره شما فلزی است باید میزان کشش نخ ماسوره را هم تنظیم کنید که این مسئله توسط ماکو، که پیچ کوچکی بر روی آن تعبیه شده قابل حل می باشد.

آیا شما از سوزن مناسب پارچه خود استفاده می کنید ؟

رفع ایرادات چرخ خیاطی

رفع ایرادات چرخ خیاطی

در برخی از اوقات ، استفاده از سوزن مناسب هر پارچه زیاد هم اسان نیست ، پس سوزن جدید را جایگزین سوزن جدید کنید ، اما اگر از نوع مناسب آن استفاده نکیند، سوزن نمی دوزد. این مسئله بیشتر در هنگامی که با پارچه های کشباف کار می کنید، مشاهده می شود.  زمانی که با پارچه ی کشی، اسپندکس و پارچه کبریتی کار می کنید، این مشکل پیش می آید ، شما باید یاد بگیرید چگونه بر روی پارچه های کشباف دوخت و دوز کنید می توانید از آموزش های آنلاین  دوخت پارچه های کشباف. در این وبسایت  می توانید نحوه دوخت پارچه های کشباف و اطلاعات بیشتر در زمینه ی آن را فرا بگیرید.

مرتبط بخوانید: آموزش کار با چرخ خیاطی

اگر شما تمامی روش های بالا را برای رفع ایرادات چرخ خیاطی امتحان کردید و باز هم با مشکل عدم دوخت روبه رو شدید ، باید برای چرخ خیاطی خود را برای تنظیم به تعمیرکار نشان دهید.

0
دیدگاه‌های نوشته

*
*