گلدوخت
سبد خرید خالی است.

‌سردوز خانگی : معرفی 10 مدل واقعا کاربردی+عکس+مدل

سردوزهای خانگی

بهترین چرخ سردوز برای خیاطی کدام است؟

چرخ های مناسب برای سردوزهای خانگی چه مدل های می باشند؟ تاکنون برایتان پیش آمده که پارچه مورد علاقه خود را بخرید اما با لمس کردن آن پشیمان شوید؟ چرا که زمان دوخت ریش خواهد شد و شما چرخ سردوز ندارید. پس به ناچار آن را نمی‌خرید. داشتن یک چرخ سردوز خانگی در کنار چرخ خیاطی خانگی ضروری است.

از سردوزها فقط برای کارگاه‌ها و تولیدی‌ها استفاده نمی‌شود، بلکه سردوزهای خانگی، همانطور که از نام آن‌ها مشخص است، مناسب مصارف خانگی هستند. زمانی که نیاز به سردوز کردن یک قسمت از لباستان دارید، دیگر نیاز نیست به یک خیاط مراجعه کنید؛ در خانه با سردوز خودتان، کارتان راحت می‌شود.

در این مقاله از سایت گلدوخت به انواع چرخ های سردوز برای سردوزهای خانگی و مدل های مختلف آنها اشاره خواهیم کرد، پس با ما همراه باشید.

 کاربرد سردوزهای خانگی

چه یک خیاط حرفه‌ای باشید، چه تازه کار به یک چرخ سردوز نیاز خواهید داشت. چرخ‌های سردوز بسیار کارآمد و مفید هستند. زمانی که لبه پارچه ریش می‌شود، این چرخ با دوختن لبه پارچه باعث می‌شود دوخت تمیزتری داشته باشید.

همچنین سردوز کردن دوام و ماندگاری دوخت را بالا می‌برد. سردوزها از نظر کارایی به چند دسته دو نخ، سه نخ، چهار و پنج نخ تقسیم می‌شوند. برای مصرف خانگی، سردوز دو یا سه نخ پیشنهاد می‌شود.

بعضی از سردوزها پایه و میز ندارند و بعضی مدل‌ها به جز سردوز کردن، قابلیت دوخت‌های متنوعی دارند. فراموش نکنید زمان خرید سردوز، به سیستم ریور، نخ کن خودکار، چند نخ بودن، قابلیت دوخت انواع پارچه و البته تیغه تیز، توجه داشته باشید.

سردوزهای خانگی

سردوزهای خانگی

سردوزها انواع مختلفی دارند.کیفیت، کارایی، چند نخ بودن و شرکت سازنده، آن‌ها را از هم متمایز می‌کند. برای مصرف خانگی بهتر است سردوز خانگی سه نخ بخرید. بنابراین در اینجا به بررسی انواع چرخ سردوز دو نخ وسه نخ و مزایا و معایب آن‌ها می‌پردازیم.

 چرخ سردوزهای خانگی سه نخ

چرخ سردوز برادر

چرخ سردوز برادر مانند ژانومه، چرخ خیاطی و سردوز برادر نیز بسیار محبوب است. علاوه سردوز کردن، قابلیت پس دوزی نیز دارد. می‌تواند دوخت سه نخ و چهار نخ را انجام دهد. بازوی آزاد این مدل چرخ سردوز باعث شده سردوز کردن دور حلقه آستین و دیگر قسمت‌های لباس که لوله‌ای است، راحت شود. انتن سرخود دارد و طول و عرض دوخت‌های آن قابل تنظیم است. از معایب آن می‌توان به نبود سوزن نخ کن خودکار اشاره کرد.

چرخ سردوز پروانه

اگر تازه کار هستید و نمی‌خواهید زیاد هزینه کنید، این مدل بسیار مناسب است. سردوز پروانه سه نخ بوده و قیمت مناسبی دارد. همچنین دارای تیغه است و حین سردوز کردن، خرده پارچه‌ها با تیغه سردوز بریده می شوند. این نوع چرخ به پایه برای نخ‌ها نیاز دارد. با لرزش چرخ امکان پاره شدن نخ نیز وجود دارد. با این سردوز نمی‌توان تمامی پارچه‌ها را سردوز کرد. علاوه بر این معایب، نخ کردن سردوز پروانه مشکل است.

 

مزایا چرخ سردوز پروانه 

  • قیمت مناسب
  • ریشه بندی لباس

معایب چرخ سردوز پروانه

  • مناسب استفاده برای تمام چرخ ها نیست
  • نخ کردن سردوز مشکل است
  • احتمال پاره شدن نخ زیاد است.
  • فاقد آنتن سرخود

 

چرخ سردوز دراگون

از سری سردوزهای سه نخ که مانند سردوز پروانه برای مصارف خانگی مناسب است. از مزایای این چرخ می توان به پاره نکردن نخ در اثر لرزش، آنتن سرخود و قیمت مناسب آن، اشاره کرد. این مدل به پایه و میز نیاز ندارد. از معایب این چرخ سردوز، نخ کردن آن است که تقریبا مشکل است.

چرخ سردوز فلی من

معایب و مزایای این مدل چرخ سردوز سه نخ، مانند دو مدل قبلی که ذکر شد است. تنها تفاوت آن این است که در اثر لرزش نخ پاره نمی‌کند. این چرخ نیز مانند چرخ سردوز پروانه، فقط برای پارچه‌های خاصی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

چرخ سردوز: هیکاری

چرخ سردوز هیکاری سه نخه و با کیفیت است. کاملا بی‌صدا و اتوماتیک است. از سری مزایای این مدل چرخ سردوز می‌توان به نخ‌قطع‌کن، سرعت بالا در دوخت و بالابر خودکار اشاره کرد.

قابلیت تنظیم سرعت دوخت و موقعیت سوزن سردوز هیکاری باعث شده که افراد مبتدی بتوانند به راحتی از این چرخ استفاده کنند. سردوز کردن پارچه‌های لغزنده و کشی را می‌توانید به آسودگی با این چرخ انجام دهید. از معایب چرخ سردوز هیکاری، قابل تنظیم نبودن عرض و طول آن است.

 

سردوزهای خانگی

 چرخ سردوزهای خانگی دو نخ

 ژانومه از بهترین‌های چرخ خیاطی و چرخ سردوز  است. این چرخ محبوب، محصول کشور ژاپن است. علاوه بر این که می‌تواند سردوز انجام دهد، توانایی مرواریددوزی، پس دوزی، خط کش و مغذی دوزی را نیز دارد.

در دوخت انواع پارچه‌ها هیچ محدودیتی ندارد؛ از پارچه‌های ریون و حریر گرفته تا فوتر و ضخیم. این مدل چرخ، هم می‌تواند دو نخ باشد هم سه نخ و هم چهار نخ. با نصب یک یا دو سوزن می‌توانید خط‌های موازی دوخت بزنید. قابلیت تنظیم فشار پایه دارد. متصل نبودن آنتن به چرخ باعث شده است تا جابه‌جایی آن آسان باشد.

چرخ سردوز جگوار

چرخ سردوز جگورا، تقریبا کارایی مدل‌های قبلی را دارد. سردوز جگوار موتور سرخود بوده و قابلیت دوخت پارچه‌های ظریف را دارد. از معایب این مدل سردوز، نداشتن سیستم نخ‌قطع‌کن و نخ‌کن خودکار است.

انواع سردوزهای سه نخ

چرخ سردوز نیو لایف

این چرخ قابلیت تبدیل به دو و سه نخ شدن را دارد. همچنین دارای پس دوزی لوله‌ای، ژور دوزی، بازوی آزاد و نخ کن اتوماتیک است. با این مدل چرخ میتوانید  سردوزهای خانگی را برای پارچه‌های ضخیم و ظریف انجام دهید.

چرخ سردوز بابی لوک

این چرخ سردوز ژاپنی دو نخ بوده و وزن زیادی دارد. اما نخ کشی این مدل بسیار راحت است؛ هرچند دوخت سردوز سه نخ محکم‌تر از سردوز دو نخ است. با این حال توانایی سردوز کردن تمامی پارچه‌ها را دارد و باوجود این که دونخ است اما قیمت آن از موارد قبلی بیشتر است. صدای کم و بدنه مقاومی دارد.

چرخ سردوز آمو

بدنه این چرخ خانگی از فلز است. قابلیت دوخت زیگزاگ، سردوز و همچنین دوخت پارچه‌های ضخیم و ظریف را دارد. از معایب آن نداشتن سوزن نخ‌کن است.

در این مقاله با کارایی یک چرخ سردوز، مزایا و معایب آنها آشنا شدیم. امیدواریم با مطالعه این مقاله  یک خرید مطمئن و راحتی داشته باشید.

0
دیدگاه‌های نوشته

*
*