گلدوخت
سبد خرید خالی است.

معرفی چرخ خیاطی حافظه دار

طرز کار چرخ خیاطی‌ حافظه‌دار

طرز کار چرخ خیاطی‌ حافظه‌دار اندکی متفاوت است. امروزه چرخ خیاطی خانگی بر مبنای کامپیوتر ساخته شده و برای عملکرد راحت‌تر دارای یک صفحه مانیتور کوچک است.
در این مدل‌های چرخ خیاطی‌، کامپیوتر به طور مستقیم چند موتور مختلف را کنترل می‌کند، که دقیقا نوار سوزن، دیسک‌های کشش و سایر اجزای چرخ خیاطی را به حرکت در می‌آورند. با استفاده از این کنترل عالی، این چرخ خیاطی قادر به انجام صدها دوخت است. کامپیوتر، موتورها را در سرعت مناسب برای به حرکت درآوردن نوار سوزن به سمت بالا و پایین و از یک سمت به سمت دیگر در یک الگوی دوخت خاص کنترل می‌کند. به طور معمول، برنامه‌های کامپیوتری مربوط به دوخت‌های مختلف، در دیسک حافظه قابل انتقال و یا کارتریج ذخیره می‌شوند.

چرخ خیاطی حافظه دار
چرخ خیاطی سینگر مدل Singer computer 9800dx

چرخ خیاطی کامپیوتری چیست؟

بسیاری از چرخ خیاطی‌های امروزی با پردازنده کامپیوتری ارائه می‌شوند که شما را قادر به انجام طیف وسیعی از کارها می‌کند. بیشتر شبیه کامپیوتر رومیزی یا لپ تاپ شما. آن‌ها با اطلاعاتی که وارد می‌کنید پردازش می‌شوند و کاربرد‌های بسیار زیاد و با ارزشی که در چرخ خیاطی‌های مکانیکی وجود ندارد را، به شما ارائه می‌دهند.
البته که همه‌ی چرخ خیاطی‌های کامپیوتری از مدل‌های فوق‌العاده نیستند، پس آن مدلی که با نیاز و پول شما همخوانی دارد را خریداری کنید. در زیر، ما لیستی از ویژگی‌هایی که می‌توانید در خرید خود لحاظ کنید را، آورده‌ایم.

 

صفحه نمایش چرخ خیاطی

مانند مانیتور کامپیوترتان، چرخ خیاطی حافظه‌‌دار هم چنین ظاهری دارد، تنها در مقیاس کمی کوچک‌تر. در بعضی مدل‌ها، حتی می‌توانید سایز تصویر را برای مشاهده بهتر تنظیم کنید، یا حتی گاهی می‌توانید روشنایی تصویر و زاویه‌ها را هم تغییر دهید. موارد مختلفی در صفحه ال سی دی قابل نمایش است، از تزئینات در سایز واقعی و کوک‌های مفید گرفته تا الگو‌های رنگارنگ گلدوزی و تنظیمات خاص بخیه‌زنی. مانیتور می‌تواند مانند یک صفحه نمایش لمسی باشد و به شما اجازه دهد تا تغییراتی در تنظیمات با استفاده از انگشت‌ها یا یک قلم ایجاد کنید.
در صفحه نمایش‌های دوسویه، همچنین می‌توانید کوک‌ها را از جهت‌های دیگر با کشیدن آن‌ها روی صفحه نمایش و رها کردنشان جا‌به‌جا کنید، مانند کشیدن و رها کردن.
همچنین دسترسی به منو روی صفحه نمایش لمسی وجود دارد، بنابراین شما می‌توانید آن نوع بخیه‌ای که می‌خواهید را پیدا کنید. حتی قادر به برگرداندن برنامه آموزش روی صفحه هستید. بعضی صفحه نمایش‌ها محافظ صفحه نمایش را هم ارائه می‌دهند.

چرخ خیاطی حافظه دار

چرخ خیاطی فاف مدل PFAFF 2124

حافظه

چرخ خیاطی حافظه‌دار به شما این امکان را می‌دهد که کوک‌های مورد علاقه‌تان را ذخیره کنید و به راحتی به‌خاطر بیاورید.
همچنین به شما امکان ذخیره بخیه‌های سفارش شده را هم می‌دهد. برای مثال، شما می‌توانید یک ترکیب از بخیه‌های موجود را که دوست دارید، روی حافظه ذخیره کنید و هر وقت بخواهید آن‌ها را به بهترین نحوی که ذخیره شده‌اند، بدوزید. تا وقتی شما آن‌ها را پاک کنید، همیشه برای بازیابی در دسترس شما هستند.
بعضی چرخ خیاطی‌های کامپیوتری ساعت دارند و می‌توانید ساعت‌های فعالیت خیاطی کردنتان را حساب کنید، یا بفهمید یک پروژه چقدر زمان نیاز دارد تا تکمیل شود.

عرض کوک

اغلب چرخ خیاطی حافظه‌دار نسبت به چرخ خیاطی مکانیکی کوک‌های بیشتری دارند. به علاوه آن‌ها به شما کوک‌های چند حرکته ارائه می‌دهند. به این معنا که چرخ خیاطی در واقع نه تنها به جلو می‌دوزد، بلکه همچنین به کناره‌ها یا عقب برای کمک به عرض کوک حرکت می‌کند و طراحی‌های پیچیده انجام می‌دهد.

آغاز کوک

اگر می‌خواهید ردیف‌های چندگانه طرح را خط‌کشی کنید، چرخ خیاطی حافظه‌دار دقیقا در آغاز کوک تزئینی یا الگو برای قرار دادن دقیق در محل، به شما حق انتخاب می‌دهد. چه بخواهید یک ستاره تنها بدوزید یا یک مرغابی، یک حق انتخاب الگوی واحد وجود دارد. چرخ خیاطی یک الگوی کامل را می‌دوزد و نخ‌ها را در انتها برای حفظ دوختنی گره می‌زند.

جهت‌گیری سوزن چرخ خیاطی

چرخ خیاطی حافظه‌دار عموما در افزودگی‌های کوچک به شما اجازه جهت‌گیری سوزن از مرکز به سمت راست یا چپ را می‌دهد. این کار اجازه تغییرات بسیار جزئی در شکاف تقریبی عرض یا بهترین جهت‌های دوختن را می‌دهد.
کامپیوتر همچنین به شما امکان می‌دهد تا وقتی دوختن را تمام کردید انتخاب کنید سوزن بالا یا پایین متوقف شود (یا هیچکدام). این قابلیت برای گردش در گوشه‌ها، تنظیم مکان پارچه، یا ترکیب زنجیره‌ای مفید است.

کشش

بیشتر چرخ‌های کامپیوتری بسته به نوع پارچه و ضخامت آن، تنظیم خودکار کشش دارند. صفحه‌ی نمایش، اندازه‌ی سوزن، نوع نخ و هر دامنه مورد نیازی را برای پارچه یا کوک انتخابی، به علاوه تنظیم تنش و شاید دامنه فشار وارده را پیشنهاد می‌دهد.

چرخ خیاطی کامپیوتری

دسترسی اینترنتی

بسیاری از چرخ خیاطی‌های کامپیوتری با کامپیوتر خانگی و اینترنت شما متصل هستند تا به شما امکان دانلود کوک‌های جدید یا برنامه‌های به‌روز شده از تولیدکنندگان را بدهند. بعضی چرخ‌ها، مستقیما از طریق اتصال پورت USB به هم متصل‌اند، بقیه از درایو خارجی، سی دی یا دیسک برای این هدف استفاده می‌کنند.
همچنین می‌توانید طراحی‌های گلدوزی را در فرمتی مناسب که برای ماشین خوانا باشد، دانلود کنید. بعضی چرخ خیاطی‌ها، خودشان موشواره دارند. دقیقا مانند کامپیوتر خانگی. بنابراین با این امکان شما می‌توانید صفحه نمایش را هدایت کنید.

تنظیم کننده بخیه

اگر یک لحاف‌دوزید، بعضی چرخ‌ها، امروزه یک رگلاتور بخیه کامپیوتری ارائه می‌دهند. بنابراین همه‌ی کوک‌ها هم‌اندازه خواهند بود. این‌طور که پارچه را دور صفحه نخ حرکت می‌دهد و سرعت اهمیتی ندارد. کوک‌های ریز و درشت در الگوی لحاف‌دوزی دیده نخواهد شد.

تصویر سازی آینه‌ای

اکثر چرخ خیاطی‌های حافظه‌دار، به شما امکان تصویر آینه‌ای کردن یک طرح یا کوک در دو طرف، یا بالا و پایین را می‌دهند. این ویژگی در ساخت محل‌های طراحی بزرگ، مفید و کاربردی است.

سنسورهای چرخ خیاطی

اگر نخ قرقره یا نخ بالایی از سوزن خارج شده باشد، ماشین روی صفحه نمایش به شما هشدار یا پیام صوتی می‌دهد؛ تا شرایط را پیش از این‌که به آخر برسید، به شما یادآوری کند.
همچنین احتمالا اگر بین فشار پای شما و نوع کوکی که انتخاب کرده‌اید هماهنگی نباشد، به شما هشدار می‌دهد. برای مثال، نمی‌توانید از فشار مستقیم پا برای زیگزاگ استفاده کنید وگرنه سوزن شکسته می‌شود. یا شما را آگاه می کند که طرح گلدوزی که انتخاب کرده‌اید با تسمه‌ای که روی چرخ نصب کرده‌اید، هماهنگ نیست.

گلدوزی چرخ خیاطی

ویژگی‌های گلدوزی کامپیوتری بسیار خارق العاده‌اند! بسته به نوع چرخ خیاطی حافظه‌دار، می‌توانید همه یا قسمتی از کارهای زیر را روی صفحه نمایش انجام دهید: بزرگ‌نمایی برای مشاهده بهتر، مشاهده دوخت در ابعاد سه بعدی، ویرایش طرح با تغییر رنگ‌ها، سایز یا حذف بعضی از کوک‌ها، طرح‌های گروهی در کنار یکدیگر، طرح‌های دوتایی، مشاهده و تخمین زمان مورد نیاز برای گلدوزی، مشاهده تعداد کوک‌های دوخته شده و تعداد کوک‌های باقیمانده و بسیاری حق انتخاب‌ها و گزینه‌های گلدوزی دیگر را میسر می‌سازد.

در این مقاله سعی شد تا از کارکرد چرخ خیاطی حافظه‌دار و راحتی کار با این نوع از چرخ‌ها، بیان شود. امیدواریم توانسته باشید متناسب با نیازتان انتخاب درستی از چرخ خیاطی‌های کامپیوتری داشته باشید. به نظر شما، مهم‌ترین ویژگی چرخ خیاطی حافظه‌دار کدام است؟

0
دیدگاه‌های نوشته

*
*